21. tammikuuta 2012

Tuubihuivi 2

Tämäkin huivi on neulottu paksusta langasta, jonka tiedot olen hukannut, mutta koostumus  taisi olla noin 50/50.

Mallineule on yksinkertainen: kahden oikean kerroksen jälkeen, seuraavalla kerroksella langankierto puikolle, seuraava silmukka oikein jne.
seuraavalla kerroksella pudota langankierto ja neulo silmukka oikein.

Tämän neuloin numero 10:n pyöröillä, 100 silmukkaa ja lankaa käytin jälleen tuon kaksisataa grammaa. Menee kaksi kertaa kaulan ympäri.


Ja tuloksena jälleen yksi tuubihuivi.

Mä olen kyllä ollut tällä saralla niin tuottelias, etten tahdo ehtiä päivittää tuotoksiani tänne blogiin.
Mutta nyt ei ole työn alla tuubihuiveja, vaan pipoja ja sukkia, ja aivan ihanista langoista. Huovuttaakkin pitäisi, lasten töppöset ovat jo matkalla pesukoneeseen, eivät vaan näytä ihan itse sinne pääsevän, joten pitänee auttaa.

Kädentaitoja on vaatinut myös minun useampitalvinen porojektini. "Kirjanpitoani" katsottuani, huomaan aloittavani kyseisen projektin aina tammikuussa?
Olen saattanut sähköiseen muotoon (PDF) erästä Suomessa vuodesta 1929, joitakin keskeytyksiä lukuun ottamatta, ilmestynyttä lehteä.
Vuosikertoja on paljon, lehtiä on ilmestynyt vuodessa 6-12 kappaletta, joten työsarkaa kotikoneilla riittää.
Pakko mainita, että olen kyllä hommassa jo loppusuoralla, onneksi, sillä työ alkaa kyllä jo pikkuhiljaa puuduttamaan - mutta mitä sitä ei tekisi lastensa eteen;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi sinäkin! Kaikki kommentit ovat tervetulleita, oletpa asiasta mitä mieltä tahansa, kaikki mielipiteet otetaan ilolla vastaan.