18. toukokuuta 2014

Kilometrikisa

Pyöräilty on, Eila haastoi mut Kilometrikisaan ja mä läksin. Nyt on sit vähän paineita ettei huononna toisten tulosta, siispä olen pyöräillyt aikalailla. Se on kyllä mukavaa ja yksi mun suosikkiharrastuksiani.
Tänään kävin Posiolla, kyllä, kyllä, pyöräilin pari kilometriä ohi kunnanrajan. Matkaa mittariin kertyi 31 kilometriä, ihan hyvä päivän saldo. Kisa alkoi 1.5 ja nyt on mulla tuloksena 214 km.


Kuvia pitää ottaa matkalla, onneksi kisassa ei katsota aikaa. Tässä komeita 'ryssänpäitä', kai näillä on joku muukin nimi, jos joku tietää niin vinkatkoon. Innolla odotan kun näihin kasvaa vihreää heinää.

Olen ollut lähes kaksi viikkoa 'omaishoitaja' Johanille. Hän mulkkasi pyörällä, meni hiekkaa silmiin ja yksi hiekanmurunen jumittui niin kiinni silmään, että lääkäriin joutui mies. Kivi otettiin silmästä ja lääkettä tuli ja musta lappu silmälle. Seuraavalla lääkärikerralla kiven tekemää reikää siistittiin poraamalla, lääkekuuri ja mustanlapun käyttö jatkuivat, silmän tulehdus ei ollut parantunut. Huomenna on tarkastus, saas nähdä kuinka on nyt. Toivottavasti silmä on kunnossa, mies turhautuu kun ei saa sorvata eikä saunoa.
Tänään kyllä kuulin perämoottorin pörinää, huoltohommia kai sitten voi tehdä, yhdellä silmällä.

Johan meinasi, että on mulle hyvää harjoitusta tulevaan omaishoitajuuteen kun laitan viisi kertaa päivässä lääkkeet silmään;) Kumpi sitten hoitaa kumpaa, jaa, jaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi sinäkin! Kaikki kommentit ovat tervetulleita, oletpa asiasta mitä mieltä tahansa, kaikki mielipiteet otetaan ilolla vastaan.